Mapa míst

neděle 18. října 2015

Panenský Týnec

"Trosky nedostavěné kláštera kypí pozitivní energií!"

Dle pověstí a mnoha lidí, areál silně pozitivní na lidského ducha a duši.

Impozantní zbytky kostela
Zdejší konvent byl nejspíše založen v roce 1280. V roce 1382 klášter vyhořel a řád klarisek přistoupil k jeho nové výstavbě, především kostela. Za husitských válek byla stavba kostela přerušena (rok 1410) a posléze v roce 1419 byl kostel poškozen.
Významným byl rok 1420, tehdy se sem z pražského Anežského kláštera přestěhovaly klarisky. Snahy o opravu areálu započaly v roce 1443, ovšem o čtyři roky později opět ustaly. Další škody utrpěl klášter za třicetileté války a v roce 1783 byl definitivně opuštěn.
Na čtvercovou trojlodní síň konventního chrámu navazuje dlouhý sedmiboký presbytář členěný čtyřmi pilíři. Na výstavbě nedokončeného kostela podílela huť Petra Parléře. Do jihovýchodního rohu lodí byla v roce 1744 vystavěna barokní zvonice.
Jak jsem psal výše, chrám stojí na silné léčivé pozitivní zóně, která má tvar kříže. Tato energie má schopnost odstraňovat depresivní nálady, přinášet optimismus, dobrou náladu a radost ze života.

A jak se sem dostanete?
Pokud jedete autem, tak po silnici R7, která spojuje Prahu a Chomutov, před Louny je značená odbočka.

Pohled na torzo kostela a zvonice
Můj dodatek:
Nebudu psát nic o tom, jak jsem zde cítil nějakou energii. Já jsem zde totiž vůbec nic necítil. Chrám je to ale velice impozantní a návštěvu jen doporučuji.

Odkaz na fotoalbum na rajčeti:

Žádné komentáře:

Okomentovat