Mapa míst

čtvrtek 29. října 2015

Kestřanské tvrze

"Komplex, který nemá v naší republice obdoby"

Dvě tvrze a zámek, vše stojící, to jinde nenajdete.

Kestřany jsou malou vesničkou na jihu Čech, ve které najdeme zajímavý soubor, který u nás, ne-li na světě, nemá obdoby. Na jednom malém kousku nalezneme dvě tvrze a jeden zámek. Pojďme se projít historií těchto sídel.
Prvním známým držitelem panství byl Albert z Kestřan, který je zmiňován roku 1315. Jeho nástupci rozdělili vesnici na tři díly a každý měl svou vlastní tvrz.

Historická podoba Dolní tvrze (www.castles.cz)

Historická podoba Horní tvrze (zdroj: www.castles.cz)
 Nejstarší z panských sídel je tzv. Horní tvrz. Její jádro vzniklo ve 2. polovině 13. století. Během 14. a 15. století bylo jádro přestavěno a rozšířeno. Je obklopena příkopem, přes který vede most do gotické brány. V jednom z pokojů se dochovala původní křížová klenba se žebry z keramických tvárnic. Boční trakt obsahoval u tvrzí dost neobvyklou, pozdně gotickou kapli se sklípkovou klenbou, později změněnou na černou kuchyni.

Dnešní podoba Horní tvrze
Dolní tvrz, která se nedaleko té Horní, pochází ze začátku 15. století. A stejně jako sousední i tato bývala vodní. Jejím hlavním objektem je dvoupatrová obytná věž, která stojí uprostřed obdélného nádvoří.

Dolní tvrz
Na místě třetí tvrze vznikl roku 1651 na popud Františky Polyxeny Paarové raně barokní trojkřídlý zámek se salou terrenou v přízemí.

Zchátralý zámek čekající na obnovu
Během 20. století celý komplex - tvrze a zámek - potkal vcelku běžný osud. Byly využívány jako byty a jako sklady pro místní JZD. V 80. letech 20. století byly tvrze staticky zajištěny a začala jejich postupná rekonstrukce. Dnes jsou obě tvrze v relativně dobrém stavu a jsou přístupné. Jejich oprava postupně probíhá. Zámek si zatím na důkladnější opravu musí počkat.


A jak se sem dostaneme?
Autem jsou Kestřany krásně dostupné z Písku. Pěšky jsou dostupné do modré turistické značce z Písku. A nebo po žluté, která zde začíná (končí) a vede třeba přes Dobev či Čížovou.

Můj dodatek:
Na Kestřanských tvrzích je krásně vidět, že když se chce, tak jde všechno. Postupně se celý areál stává vyhledávanou atrakcí regionu. Velice rád se sem opět vrátím.

Odkaz na fotoalbum na rajčeti:

1 komentář:

  1. Opravdu si vážím DR AKHIGBE, jmenuji se LAURIE HUGHES. Nikdy nepřestanu svědčit o DR AKHIGBE, Štěstí je vše, co teď vidím, nikdy jsem si nemyslel, že budu znovu vyléčen z viru HIV. DR AKHIGBE to pro mě udělal Jsem trpící smrtelnou nemocí (HIV) za poslední 2 roky, utratil jsem spoustu peněz od jednoho místa k druhému, od kostelů po kostely, nemocnice byly můj domov každý den rezidence. Neustálé kontroly byly mým koníčkem až do tohoto věrného dne, viděl jsem svědectví o tom, jak DR AKHIGBE pomohl někomu v léčbě jeho onemocnění HIV na internetu rychle jsem zkopíroval jeho e-mail, který je drrealakhigbe@gmail.com, jen abych mu dal test, který jsem mluvil on mě požádal, abych udělal některé určité věci, které jsem udělal, řekl mi, že mi poskytne bylinné léčení, které udělal, a potom mě požádal, abych po několika dnech, po použití bylinná léčba a já jsem, hle, byl jsem osvobozen od smrtelné nemoci, až dosud žádné HIV ve mně znovu požádal mě, abych poslal svědectví po celém světě, věrně to dělám teď, všechna svědectví DR AKHIGBE jsou pravdivá prosím BROTHER a SISTER, MATKA a OTEC je skvělý, dlužím mu na oplátku. Pokud máte podobný problém, pošlete mu e-mail na adresu drrealakhigbe@gmail.com nebo můžete, co je jeho mobilní číslo na čísle +2349010754824, může také vyléčit tyto nemoci jako HIV a AIDS, DENGUE FEVER. HERPES, DIABETIKA, RAKOVINA, HEPATITIS A & B, CHRONICKÉ CHOROBY, VYSOKÁ Krevní ochrana, obezita, ASTHMA, SRDECKÉ CHOROBY, VNĚJŠÍ INFEKCE, EPILEPSY, STROKE, VÍCEJÍCÍ SCLERÓZA, NAUSEA, VOMITING NEBO DIARRINUS, ZÁVĚRKA, PAUZA, ZÁVĚR, ZÁVĚRKA MALARIE, BAKTERIE, PULMONÁRNÍ FIBROSIS. DIARRHEA, JAPANISE B ENCEPHALITIES, RABIE, SNÍDANÁ INFEKCE. CYSTIC FIBROSIS, ETC. Prosím, pošlete e-mail drrealakhigbe@gmail.com nebo co je jeho aplikace .. + 2349010754824 je to skutečný dobrý a čestný muž. webové stránky ... https: drrealakhigbe.weebly.com

    OdpovědětVymazat